Torrent, ‘Ciutat 30’

L’Ajuntament destaca que aquestes mesures ajuden a millorar la seguretat dels vianants i l’avanç en matèria de mobilitat sostenible

El nou Reglament General de Circulació, aprovat el passat 21 de novembre, ha entrat en vigor aquesta mateixa setmana. Destaca la norma relativa a la velocitat en vies urbanes i travessies, que a partir de l’11 de maig estableix nous límits: 20, 30 o 50 km/h, segons les característiques de la calçada.

En referència a la nova normalitat de la DGT, el regidor de Mobilitat i Transport, Raúl Claramonte, ha fet unes declaracions en les quals ha valorat molt positivament les noves mesures i remarca que ‘a Torrent ja ens hem avançat i hem treballat com Ciutat 30 incloent ciclocarrers a 20 km/h’. Ha destacat, també, que ‘la senyalització a velocitat 30 km/h al nostre municipi no és un capritx, ja que s’ha de conscienciar als torrentins i torrentines de la importància de conduir amb prudència per la seguretat dels vianants’. A més, assenyala el regidor, des de l’àrea de Mobilitat ‘continuem treballant per sensibilitzar als veïns i veïnes amb la finalitat d’avançar cap a una mobilitat sostenible a Torrent, i afavorint l’ús d’altres mitjans de transport alternatius al cotxe, com la bicicleta o el patinet, juntament amb el transport públic’. I matisa que ‘hem de ser conscients que no cal tindre pressa si agafem el cotxe; hem de respectar les normes perquè, d’aquesta forma, es pot evitar el risc d’un atropellament o, fins i tot, la vida d’algun vianant. En definitiva, es tracta de conscienciar a la ciutadania, més que de sancionar-la.

Les ciutats estan pensades per a les persones, i els veïns i veïnes de Torrent hem de sentir-nos segurs a l’hora de desplaçar-nos pel nostre municipi tant a peu, en bici com en patinet, complint totes les normes’.

Les infraccions d’aquests límits de velocitat comporten multes des de els 100 fins als 600 euros i, inclús, poden comportar la pèrdua de 6 punts en el pitjor dels casos. Aquestes sancions busquen que es respecten les noves normes i disminuïsquen ací les dades de sinistralitat a les ciutats. Alguns estudis de la DGT destaquen els avantatges que comporten aquestes noves mesures, a les quals qualifica de notables avanços en matèria de seguretat, ja que el risc per als vianants de sofrir greus lesions en accident de trànsit es redueix considerablement quan la velocitat del vehicle no supera els 30 km/h.